עסקים רבים מחפשים כיצד לפרסם בגדול בכסף קטן ואין מה לעשות אבל בדרך כלל הדבר אינו אפשרי. עלויות של פרסום בעיתונות, ברדיו, בשלטי חוצות ובטח בטלוויזיה הם גבוהים ביותר ובטח לעסקים קטנים או כאלו שבתחילת דרכם וללא הון מספק לרכישה של פרסום משמעותי לעסק או שכירה של משרד פרסום גדול לצורך כך.
הפתרון של עולם האינטרנט
האינטרנט פתח אפשרויות חדשות לעסקים רבים לפרסם את עצמם ישירות ובמיקוד ללקוחות אפשריים אם באמצעות אתר אינטרנט שמקודם אורגנית בביטויים רלוונטיים לעסק או בפרסום ממומן במערכת הפרסום של גוגל על בסיס עלות לפי הקלקה של גולש.
שתי הדרכים עוזרות לעסקים שכאלו אבל עדיין לא מאפשרות לו לפרוץ בגדול ולמשוך תשומת לב וזכירות גבוה יותר למותג של העסק ואין להם תרומה של מיתוג עסקי עבורו.
איך משפרים את המצב
מצב זה מביא בעלי עסקים רבים אל הדרך למשוך תשומת לב לעסק בכסף יחסית קטן וזו הדרך של פרסום גרילה. פרסום גרילה מתמקד ביצירת גימיק בעל הקשר חיובי לעסק או למוצר שרוצים לחשוף בצורה כזו שיהיה קשה להתעלם ממנו והוא ימשוך תשומת לב של כל מי שניתקל בו.
פרסום גרילה איכותי יביא לכך שאנשים ראשית כל יזכרו את מה שראו לזמן ארוך ורובם יחברו בין המותג ובין הגימיק עצמו, יספרו לחבריהם על הגימיק שניתקלו בו ואף יעזרו להפיץ אותו ויראלית באמצעות האינטרנט בכלל ורשתות חברתיות שונות דוגמת פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם בפרט.
פרסום גרילה מביא תוצאות
ישנו מספר דוגמאות ידועות לפרסום גרילה מניב תוצאות:
- בשדה תעופה בעיירה איטלקית נצבע כל מסוף קבלת המזוודות בדוגמת רולטה בצבעי שחור, אדום, ירוק ולבן. הדבר דימה לכל מי שמחכים למזוודות לדמות את המזוודה שלהם נוחתת על "מספר" כלשהו ברולטה. הצביעה לוותה בפרסום לקזינו מקומי. כמות המבקרים בקזינו בחודשים של תקופת הפרסום ואלו שאחריו עלו ב 60% ויותר!
- בדרך הררית באוסטריה הכוללת מספר מנהרות בהן עוברים כלי הרכב הנוסעים במקום, ניצבעה הכניסה לכל מינהרה שכזו בדוגמת פה גדול שלתוכו כביכול נבלעות המכוניות. לצביעה התלווה כיתוב המזמין את הנוסעים לעצור בפונדקים הרשת המפרסמת שפזורים לאורך הדרך. גם כאן ניצפתה עליה בכמות העוצרים ואוכלים בתקופת הקמפיין.
- דוגמא מסוג שונה היא על גבי גשר גדול בו כביכול אל החבלים המחברים את הגשר מודבק דבק שלוש שניות גדול עם לוגו החברה בענק על גבי הלוגו. הדבר מדמה כאילו הדבק הוא זה שמחזיק את כל הגשר שלא יתפרק ויוצר הקשר בין המותג של הדבק ובין עוצמה של הדבקה ואיכות מוצר.
אלו הן רק קומץ קטנטן של דוגמאות מפרסום גרילה חכם הנעשה בעולם כיום ויש עוד דרכים יצירתיות רבות לבצע פרסום עסק בצורה שכזו.
חשוב לבחור בגימיק או פעולה שמעלים חיוך על פני הצופים בהם וכאלו שיהיו זכירים לאורך זמן בעיקר מבחינה של חוזק המותג וההקשר שלו למוצר או השירות שהוא מספק.
אין כל ספק כי פרסום גרילה חכם אחת לכמה זמן יצור מודעות לכל עסק המשתמש בכך בתבונה לאורך זמן בקרב הלקוחות הפוטנצייאלים שלו ויעזור להפיץ את אותו העסק בקרב כמה שיותר אנשים ובעלות סימלית יחסית לכל אופציה פרסומית אחרת.
אלי גולדמן בעלים של אגו ווב העוסקת בפרסום באינטרנט